Sayfalar

23 Mart 2016 Çarşamba

Yok Yok En iyisi Yeşil Soğan

Anladım artık, ben bitki yetiştiremiyorum. Benim asla bitkili bir evim olmayacak. Misal, suya koyduğum nanelerim asla çimlenmedi. Sonra çok arsız denilen semiz otları biraz çıkıp pat diye kurudular. Maydonozlar da keza öyle. Bir öğrencim çok tatlı bir cam göbeği hediye etmişti. Bir kaç gün eve götüremedim öylece pencere önünde büyüyevermiş. Alıp eve getirdim, çok değil bir haftada topraktan dala doğru kurumaya başladı. Tabi bitkiyi kurtarayım dedim, tepesinden kopartıp suya koydum ama köklendiremedim. Bakın yeşil soğan yetiştirebiliyorum ama onunla da övünmek komik olur şimdi. Sonuçta soğanı az biraz fazla beklet sebzelikte, salatana doğracak kadar yeşillik elde edersin. 

Şimdi belki dersiniz, toprağın kötüdür, suyu fazla döküyorsundur falan ama yahu suda bile çimlendirme yapamıyorsam... demem o ki benden bir cacık bitkici olmaz.

Not: Cuma günü okulda çocuklarla pamukta fasülye çimlendireceğiz. Umalım da benim kör talihim çocuklara geçmesin.

4 yorum:

  1. Bence pes etmeyin derim. Mutlaka bir sebebi vardır :)

    YanıtlaSil
  2. 1 nisanda bime bi sürü bitki tohumu,bitki toprağı,bitki besleyici gelecek,kaçırmayın derim,ben de çiçek yetiştireceğim ilk,aynen benim de ektiğim bazı şeyler büyümedi ama ben kışa bağlıyorum bunu,halbuki şuan bahardayız ve tam mevsimi,marketlerin pazarlama ürünlerinden de anlaşılacağı gibi ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harbiden de, alayım bir kaç tohum:)

      Sil

Yorum alın, yorum yapın. Bloglara can verin.