Sayfalar

10 Kasım 2012 Cumartesi

Hastalandık mı?

Annem hasta bakmayı sevmez. Küçükken hastalandığımızda "Anneannenize anneannenize" diye bizi aşağı daireye gönderirdi. Anneannem de mübarek tam bir Florance Nightingale.  Meyveyle vitamin takviyesi, sirkeli sularla ateş düşürme operasyonu, başımızı okşayarak moral takviyesi, yok yok, her şey onda. Düşünün yirmi yedi yaşımdayım, eğer rahatsızlandığımda Ankara'daysam daha annemin "Hastalandın mı?" cümlesine maruz kalmadan hemen aşağı inebilirim. Anneannem kapıda "oy benim güzelim" cümleleri eşliğinde sarılarak alır beni içeriye. Çabucak misafir odasına götürüp sımsıcak örtülere sarar bedenimi. Size bir itirafta bulunayım mi? Ben küçükken hastalanmayı çok severdim. Çünkü ancak o zaman anneannemle aramız iyi olurdu. Onun dışında bilirsiniz, seveceği tarzda bir torun değilim. 

Aslında şu an hastayım dostlar. Bu yazıyı da onun için yazıyorum. Ev arkadaşım da, garibim, benim yüzümden hasta. Ben tam iyileşmeye başladım yazık o da benden kaptığı hastalığı çekmeye başladı. Ev nane limon, ilaç kokularıyla aksırma, öksürme seslerinden geçilmiyor. Ben zaten karşımda hasta görünce elim ayağıma dolaşan koca bir şapşal, ağrılar içinde kıvranan arkadaşımı gördükçe kendimden geçiyorum. Yav, öyle bir şey ki, elinden ilaç içirmek, şifalı bitki çayları pişirmekten başka hiç bir şey gelmiyor. O yanında ateşten tir tir titriyor da gözlerini kaçırıyorsun. Endişeni görüp iyice korkmasın diye. Keşke şimdi anneannem yanımızda olsaydı. 

Ah, bu arada hastalık sadece bir soğuk algınlığı. Görüyorsunuz değil mi halimi. Allah daha büyük hastalıklar göstermesin, ne yaparım yoksa.

7 yorum:

  1. Oyyy geçmişler olsun kitap gibi kız. Havalar çok acayip herkes hasta.

    İmrendim anneannenle sana. Keşke benimki de sağ olsaydı da bu kış gününde bi tarhana çorbasını içseydim. :(

    YanıtlaSil
  2. geçmiş olsun canımm! :)

    ben de öyleyim eskiden hastalanmayı çok severdim ama annem ilgilensin diye :)

    YanıtlaSil
  3. leah, mia... çak teşekkür ederim kızlar:)

    YanıtlaSil
  4. BAKINNN BAKINNN SİZ ŞU GENÇLERE BİR KERE ANANENİN SEVMEYECEĞİ TORUN YOKTUR ..KIZMAM YETERMİ BENDE ÜÇ ÖĞRETMEN ANNESİYİM GEÇMİŞ OLSUN NANE LİMON ELMA KABUĞU TARÇIN AK ZENCEFİL KAYNATIN İÇİN MERAK ETMEYİN HİÇ BİRŞEY OLMAZ İYİLEŞİNCE BUYURUN GELİN BENDEDE KAHVE İÇİNİZ MÜDİRE HANIM ...BENDEDE BİR MÜDÜR AMCA VAR...NOKTALAR GÜLÜCÜK YAŞIMIZ ANANE.... MUTLU SAĞLIKLA KALIN.

    YanıtlaSil
  5. ooo ben bunu yeni gördüm geçmiş olsun kuzum. gerçi çoktan geçmiştir :p ben hala seviyorum hasta olmayı valla. illaki naz yapacak, kendimi baktıracak birilerini buluyorum. hasta bakmayı da severim bak. pirinçli yoğurt çorbasını bol nanelisinden yapar kaşıkla içiririm adama ona göre :)

    vakit çabuk geçsin de ara tatilde istanbul'a gelesin diye bekliyorum. gözlerinden öpüyorum. hep yaz, daha çok yaz, ben yazamıyorum :((

    YanıtlaSil
  6. Yav yorumları bile zor yayımlayabiliyorum dostlar:(

    iyi dilekleriniz için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum alın, yorum yapın. Bloglara can verin.