Sayfalar

11 Aralık 2010 Cumartesi

Ütü Odasından Sesleniyorum

Burası iki gündür kendimi odanın demirbaşları arasına kattığım, içinde ikişer tane ütü masası ve çamaşırlığın bulunduğu küçükçe bir yer.

Odanın birinden, rica minnet, bulduğum gazeteyi kaloriferin önüne serdim, üzerine yastığımı koydum, sırtımı da peteğe dayayıp minder görevini üstlenmiş yastığıma oturdum. Kendi kendime "annesine küsüp ütü odasına sığınan kız" oyunu oynuyorum ve uzun bir süre de bu rolden dışarı çıkmayı hiç düşünmüyorum.

Burada evdeymişim gibi davranıyorum. Mesela şu dışarıdan gelen 'vınn' sesinden anladığım kadarıyla saç kurutma makinesini banyodan çıkan erkek kardeşim kullanıyor. Ben de annemle kavga ettim ütü odasına attım kendimi. Gözlerden ırak, yazı yazıp kitap okuyorum. Annem bir ara odanın kapısını açıp bir "la havle"li iç geçirip, mutfağa yemek yapmaya gidiyor. Aslında annem ne "la havle" çekerek sinirlenir ne de mutfakta sürekli yemek yapar. Ama, nedendir bilmiyorum, annemin böyle yaptığını hayal etmek beni daha çok evdeymişim gibi hissettiriyor.

Oysa gerçeklere bakacak olursak, makineyi çalıştıran ikinci katın bilmem hangi odadaki tanımadığım bir kızı. Odaya ara ara girenlerse ya sıcakta gizlice sigara içmeye çalışan tipler ya da rahat rahat telefonla konuşmaya çalışanlar. Kapıyı açıp yere postunu seren beni gördüklerinde belki yüzüme karşı "la havle" çekmiyorlar ya eminim arkamdan küfretmeyi de ihmal etmiyorlardır. Açıkçası kuruması için serilmiş çamaşırlar olmasa ne sigaralarına ne de telefonlarına karışırım ben. Sonuçta burası, özel malım ya da "kim kaparsa onundur" türü mantıklı bir yer değil ki.

Vel hasılı kelam, son sınıftayım. Bana ait bir ev özlemi içerisinde şu sıralar kendi kendimi kandırmakla meşgulüm. Ama bundan rahatsız olduğum da söylenemez. Sonuçta kendime hemen bir özel mekan bulamayacağıma göre ya yurtta hiç ütü odası olmasaydı?

5 yorum:

  1. Ayy canım beniiim... :)
    İnsan yurtta kendine ait bi odayı gerçekten arıyor. Ben de banyoda dururdum bazen öylesine. xS Soğuk oluyor ama...
    Bize gel, bizde kal. Gerçekten bak. :)
    Hayal bölümü çok hoşuma gitti :)
    Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. rengarenk... banyo da iyimiş ama belli bir süre sonra oradan çıkman gerekiyor maalesef.
    davetin için teşekkür ederim. İnşaallah...

    YanıtlaSil
  3. Öldün mü kaldın mı kitap gibi kız?
    Kendi kendime epeydir kitap gibi kız'ı okumadım. Herhalde hafta içi görmedim bi bakayım sayfasına dedim. Aynı yerde duruyor.
    Oralarda mısın? :)
    Görüşürüz...

    YanıtlaSil
  4. :) ales sınavı vardı kuzu ondan böyle oldu biraz. sorduğun için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil

Yorum alın, yorum yapın. Bloglara can verin.