Sayfalar

7 Ekim 2010 Perşembe

Cafe Dertleri


Bir daha ilk defa gittiğim bir kafede asla türk kahvesi içmeyeceğim. Getirdikleri şeyin tadı ekşi bulaşık suyu gibi oluyor, yanında pahalıya kakaladıkları su ise cabası. Her seferinde inat edip, getirdikleri suyun kapağını açmayacağım, bu para tuzağına düşmeyeceğim diyorum, ama resmen ağzımdaki berbat tadın gitmesi için adeta saldırıyorum suya. Pendik garının oradaki Sıla cafe için yazıyorum bunları. Çayının tadı oldukça güzelken kahveyi nasıl bu kadar berbat yapabiliyorlar anlamıyorum. Sonuçta cezvede ya da makinede kişiye özel yapılmıyor mu bu? Belki de bayat kahve kullanıyorlar. Evet, şimdi aklıma geldi. Tabi alıyorlar koca bir paket, doğru düzgün içen de yok. İyi de korumuyorlar. Ondan sonra da ekşi, bayat, çamur gibi bir kahve getiriyorlar.

...........

Aslında şu anda öyle bir ukala, öyle gereksiz incelemeler yapma hali içindeyim ki anlatamam.

..............

Sınırlı gözlemlerime dayanarak görece diğerlerine göre daha pahalı kafelerde çaylar bayat geliyor. “Millette para var, çayı ne yapsın.” mantığı geçerli burada herhalde.

Ucuz cafelerde türk kahvesi içmeyin demiştik zaten. Bir de limonata içmeyin diyorum ben. Oh, ne ala memleket. Limonlu link'i suya at, getir sonra da doğal diye kakala. Fakat bununla birlikte çayları genelde lezzetli oluyor. Devir daim olduğundan sanırım.

Çengelköy'deki çınaraltı kahvesine giderkense eşsiz manzaraya karşılık haşlak bir çay içeceğinizi aklınızdan çıkarmayın. Koca kahvede çay su gibi giderken anladığım kadarıyla düzgün demlenmesine fırsat kalmıyor. (Kardeşim nasıl olsa müşteri çok diye düşünemeyin. Daha fazla çay makinesi alın. İyi pişirin adamı hasta etmeyin.)

Kablosuz bağlantısı var diye yazan kafelerin çoğuna da sinir oluyorum. Yavaş, istikrarsız ve zırt pırt kopuyor. Bazen bağlanamıyorsun bile.

Aman öyle işte. Sabah sabah etütdeyim. İnanır mısınız yatağıma alıştım yazabiliyorm ben diyorum ya fasa fiso. Kendimi kandırıyorum ben. Yok kardeşim, çok zor oluyor. 10 kişilk odada kimseye sus, yazı yazıyorum diyemezsin, komik olur. Allahtan bilgisayar küçükte, hergün yanımda taşıyabiliyorum bilgisayarımı. Böylece kantinde kafede orada burada yazıp yayınlayabiliyorum.

Şimdi de etütde kimse yok. (Hayret!) Oh, fırsatı bulmuşum, canım yazı yazmak istiyor ya aklıma mevzu da gelmiyor. Ben de böyle birşeyler zırvalayıverdim işte.

18 yorum:

  1. Gayet güzel yazıyorsunuz. ben de kahve düşkünü bir insanım. Günde bir fincan türk kahvesi beni kendime getiriyor. Ama eskiden kahveyi, kahveci güzeli sunarmış. O da cabası..

    YanıtlaSil
  2. cicim kahve dedigin guzel olacak yok otesi, ne o oyle bulasik suyu gibi turk kahvesi icilirmi ya :(

    YanıtlaSil
  3. ben ki oturduğum kafelerde yalnızca türk kahvesi içen biri olarak, kötü kahve yapan yere işaret bırakıp, apar topar çıkıyorum oradan. sonra eve gelip çok güzel kahve yapan anneme rica ediyorum, ohhh tadından içmede kokla.

    YanıtlaSil
  4. bir türk kahvesi seven insan da benim. ancak ne yazık ki her gün içmek gibi bir zorunluluğum olmuyor, çünkü yapmayı sevmiyorum. böyle keyif yaparken birisinin yapıp getirmesi gerekiyor=P

    valla insan hangi kahveye alıştıysa, en güzeli o geliyor sanırım. benim de annem türk kahvesi bağımlısı olduğu için, özel olarak aldığı küçük bir imalatçı var. yok mehmet efendiymiş falan yalan yani, annemin kahvesi kadar güzeli yok=P

    YanıtlaSil
  5. profesör... teşekkür ederim, beğendiğinize sevindim.
    kahveci güzeli... hmmm... aslında otellerde, lüks lokantalarda, kültür yerlerinde falan hala bu geleneği yaşatmaya çalışıyorlar. Gerçi magazinel olarak tabi.

    A-H... yok, çayın kötüsü içiliyor ama kahvenin kötüsü asla.

    erdo... Çok şanslısın kahve yapan bir annen var. (canım yabana atmayım kendimi. Arkadaşlarım güzek kahve yaparlar.) Sinirleniyorum aslına bakarsan ya düşününce kafelere böyle mim koymak hakkaten eğlenceli olabilir. Neden olmasın?

    son kıllanma tarihi... Ah şu kahve yapıp getirecek olanlar neredesiniz:) Şaka bir yana allahtan yurtta oda arkadaşlarım çok güzel kahve yapıyorlar.
    Doğru en iyisi güzel kahvesi olan imalatçılardan kendin özel olarak gidip alacak, bayatlatmadan hemen tüketeceksin. En iyisi. anneye bir alkış:)

    YanıtlaSil
  6. simdi farkettim, bu ne yilisiklik oyle cicim falan yazmisim :))) yani eminim cicisindir ama ;)
    ayni anda baskasininda blogunu okurken yorumlar, daha dogrusu hitab seklim karismis, pardon :)
    bu arada cok haklisin cay bir sekilde gidiyor ama kahve hic gitmiyor :)

    YanıtlaSil
  7. şimdi yalan olmasın, ben de garipsemiştim hitap şeklini ama belki tarzı öyledir deyip fazla üzerinde durmamıştım :)

    YanıtlaSil
  8. Babam da Türk kahvesini içmeye bayılır. Ben de güzel yaparım övünmek gibi olmasın. Başka yerlerde kahve içmek de bana tuhaf gelir. Özellikle de şu nescafe filan o türlere alışamadım gitti.
    Ve çay; kaynamaktan dolayı tavşan kanından bordoya dönen renkli çaylardan nefret ediyorum. Boğazında da acı bir tat bırakıyor. O kadar güzel yemeği yemişsin miss gibi, bi de çay gelsin en son. Boğazında acı bir tat; ayrıl o lokantadan. Öff :p

    YanıtlaSil
  9. rengarenk... öyle bir demişsin ki "geleyim de size bana da kahve yap" demek geçti içimden :)

    YanıtlaSil
  10. o ekşi, iğrenç ötesi şeye kahve diyorlar bir de utanmadan demi? ıykk... :S

    YanıtlaSil
  11. ohhoo istanbula gelinmiş cafe cafe gezilip yorumlar yapılmış!kahve kötü olsa da gezmek güzel şey yaa:):)

    Ben bu aralar çzigi film kahramanı kıvamında yaşıyorum da!!!Sizin gibi kahve içen gerçek insanlara çok özeniyorum:P

    YanıtlaSil
  12. kız sıdıka... öyle gel birlikte gezelim. gerçek insan olalım:P
    melly... öyle ıykk...:)

    YanıtlaSil
  13. Haha tabii kiiii :)
    Hem bizim evde bir adet var. Türk kahvesinin yanında kesinlikle bitter çikolata da olur. :)
    Gel bize de bir hahve yapayım sana. :)
    Karşı karşıya içeriz.

    YanıtlaSil
  14. rengarenk... bitter çikolataya da bayılırım var ya. eee sen hangi şehirdeydin canım :)

    YanıtlaSil
  15. Karabüüük :) Hehe, İstanbul'a birazcıcık uzak ama kahvenin hatrı geçmeden gelip gidersin zaten :)
    Şaka bir yana gerçekten gelmeni tavsiye ederim. Safranbolu'yu da gezmiş olursun. Güzel yerler, turistik yerler yani... :)

    YanıtlaSil
  16. eyvallah safranbolu gittiğim ve tekrar gitmek istediğim yerler listemin en başında. mutlaka tekrar geleceğim oraya.

    YanıtlaSil
  17. Bekleriz efendim. Bir kahve içmeye... :)

    YanıtlaSil
  18. yok tarzim falan oyle degil :) nasil denk geldiyse, yorgunluktan herhalde diyeyim bari :)))

    YanıtlaSil

Yorum alın, yorum yapın. Bloglara can verin.