Sayfalar

21 Ekim 2010 Perşembe

Biz Ezik Yurt İnsanları


İtiraf ediyorum bazen çok kötü bir insan olabiliyorum. Özellikle bam telime dokunduklarında sinsice kendi kendimi tatmin edecek şekilde intikamlar alabiliyorum. Gerçi bunun için çok ama çok damarıma basmaları beni iyice zıvanadan çıkarmaları gerekiyor.

...........

Bir bütünlemeler kraliçesi olarak okulun kapanış gününe kadar kaldım yurtta. Haliyle herkes tatile gitmiş odada tek kalmıştım. Sonra bir gün misafir bir kız geldi odaya. İzmir'den staj için geliyormuş. Allahım o kadar mızmızdı ki her gün stajda ne kadar yorulduğundan bahsedip dururdu, bu bölüm ona göre değilmiş, aslında o latin danscısı olmak istiyormuş. Bu yüzden ispanya'ya erasmusla gidecekmiş, miş de miş. Öyle burnu büyük bir kızdı ki bırak Türkçe şarkıları, İngilizce şarkıları bile beğenmez, Latin müziği dinler diğerlerini çok ezik, sıradan ve basit bulurdu. İnsanlar o parçaları nasıl dinliyorlarmış, hiç zevk yok muymuş bu insanlarda cık cık cık.

Tüm arkadaşlar gittikten sonra haliyle kimse sonradan odaya kalmaya gelen misafirden hoşlanmaz. Bu zaten kızın benden aldığı eksi bir puandı. Üstüne bir de kız odaya girer girmez mıymıntılığa da başlamasın mı?

"Uff ne kalabalık bir oda, ayy, son girişiniz gece 11 mi, ne kadar erken. İnternet bile mi yok yurtta- halbuki internet cafemiz var aşağı katta- banyolarınız ne kadar küçük, siz burada nasıl yaşıyorsunuz..." daha bunun gibi bir sürü küçük düşürücü aşağılayıcı cümleler. Nasıl gıcık oldum anlatamam. Ama bir şey de demedim. Şu gitme arefesinde en son isteyeceğim şey odada huzursuzluk olması, nefret ederim huzursuzluktan. Neyse başka bir şekilde kıza haddini bildirmem lazım ama nasıl? Öyle bir şey yapmalıydım ki hem benim yağlarım erimeli hem de kızın yaptığım şeyden haberi dahi olmamalıydı.

Sormayın benim de bir zaafım var. Yaşadığım yerleri fena sahiplenirim. Yurtta benim evim olmuş artık. Karşımda utanmadan sürekli evimin kötülenmesinden hiç hoşlanmam. İlla ki eleştirecekse bu sana düşmez ey dağdan gelip bağdakini kovan misafir, beğenmiyorsan kalma.

Bizim oda tam medikal park hastanesinin karşısına bakıyordu. Ee, haliyle hastanenin misafir kablosuz ağından internete giriyorduk. Tamam ağın şifresini vardı ama hastaneye gidip de şifreyi sorsan hemen öğrenirsin o kadar da kolay yani. Zaten biri öğrenmiş tüm yurt o ağı kullanıyor. Vel hasılı kelam bu kız "ay bu yurtta kablosuz ağ bile yok. ne banal." deyince benim gözlerden birden kıvılcımlar çaktı.
"Evet Hakkaten de yok, biz ya alt kattaki internet cafeye ya da yurdun altındaki cafeye gidiyoruz." dedim.
Bir yandan da nasıl tırsıyorum ama bu kız yurtta birilerinden şifreyi öğrenir diye. Ancak burnu o kadar havadaki yurtta kalan biz eziklere birşey sormaya bile tenezzül etmiyor. Düşünsenize yemekhane ne kadar külüstürmüş. Menemen bile yapmıyorlarmış.(!)

Kız zaten tam bir internet manyağı. Tüm gün aşağıdaki cafede oturup nete giriyor, hemde hergün. Ya da alt kattaki internet cafeye bir sürü para bayılıp çıkıyor. Akşam bir geliyor odaya, ben yatağımda bilgisayarım kucağımda oturuyorum.

- Ne yaptın bugün?
- Tüm gün internetteydim, uff ne biçim yurt bu böyle ya, hiç sevmedim.
- Sorma ya biz de idare ediyoruz işte.

Yalnız ben bir yandan bunları söylerken bir yandan da çatır çatır internette giriyorum. Ee, napalım benim kaldığım yere laf etmeyecektin, böyle uğraştırılar adamı.

Ben böyle iki hafta kadar, onun internetsizlikten sıkılma homurdanmalarını duya duya karşısında sinsice internete girdim, dosyalar indirdim, videolar izledim.

Bir de garipdir, bir tek ben değil sanki yurdun kendisi de kızın bu mızmızlıklarından haberdar gibi tüm kötü yüzünü de sürekli kıza gösteriyordu. Tuvaletler ona bozuluyor, banyolar ona soğuk akıyordu. Habuki ben onun arkasından banyoya gideyim oh, mis gibi sıcacık.

Tabi herşeyin bir sonu olduğu gibi bu internet yoksunluğunun da sonu geldi, en sonunda şifreyi öğrendi, öğrenmezolasıca. Zaten bir kaç gün kalmıştı öylece bitti günler. Sonra o nöbetçi yurda geçti bense Ankara'ya geldim.

15 yorum:

  1. Tam yurtlar ve üniversite öğrencileriyle ilgili bir yazı yazacaktım ki sen patlatmışsın.Hoş seninki anı olmuş.

    işler böyledir ama böyleleri de şöyledir

    YanıtlaSil
  2. ee hakeden cezasını çeker;)

    YanıtlaSil
  3. bu bahsettiğin kızın erkek versiyonuda benim kaldığım yurtta vardı.

    bi keresinde banyoya kim önce giricek tartışması yaşamıştık. ben girdim banyoya önce, ama çok sinirlenmiştim. çıkarkende "böylelerinin ayağını kaydırıcaksın" deyiminde yola çıkıp yerdeki fayanslara sinsice sabun sürmüştüm. düştümü düşmedimi bilmiyorum ama :)

    YanıtlaSil
  4. sizinki biraz aşırıya kaçmış gibi;)
    ya düşüp biyerini kırsaydı mazallah!

    YanıtlaSil
  5. ohh içimin yağları eridi, çok güzel yapmışsın:)) o da o kadar negatifmiş ki, bütün olumsuzlukları üzerine çekmiş işte:)

    YanıtlaSil
  6. telekinesis... olsun sen yaz, merak ettim şimdi.

    görünmez kalem... doğru hasta etmesinler adamı, sinsi sinsi yürürüm üstüne.

    erdo... görünmez kaleme katılıyorum. inşallah kayıp düşmemiştir çocuk. bedene daha az zarar verici intikamlar vermek gerek, vicdanımız daha az sızlar böylece.

    judy... öyle valla, bunları yaparken benim de içimin yağları erimişti.

    YanıtlaSil
  7. selam ben senin şu kablosuz internet şifresini vermediğin mızmız kızım. oh be buldum sonunda seni. sen varya sen ne kadar... neyse artık başka zaman söylerim.

    YanıtlaSil
  8. adsız... o hoş geldin, buyur bir çayımızı iç. az deli etmedin beni :)

    YanıtlaSil
  9. Ayy ne sinir bozucu bir kızmış, iyi katlanmışsın valla (:

    YanıtlaSil
  10. olur içeyim, özlemişim çayını... yanında menemen de isterim ama ona göre, yapmazam mızmızlık da yaparım haberin ola :P

    YanıtlaSil
  11. yapmazsan diyecektim.

    YanıtlaSil
  12. cips yiyemeyen kız... ben benim yaptığıma katlanmak demez, saman altından su yürüten derdim. dediğim gibi ara ara kötü bir insan olabilirim :)

    YanıtlaSil
  13. Ah ah keşke bende ara ara kötü bir insan olabilsem. Nasıl özeniyorum anlatamam sana.

    YanıtlaSil
  14. Yurt odasındaki geçimsizlik çok fena olur. İki seçenek vardır:
    Ya tüm oda senin yanındadır diğer kişiği dışlarsın
    Ya da dışlanan olursun.
    İkisi de berbattır.
    Yurtları da hiç benimseyememişimdir, hep gideceğim günü bekler gün sayardım. Bir misafir gibi davranırdım.
    Kıza da iyi olmuş ohh olmuş. xD
    Bi de şu kelime doğrulamayı kaldırır mısın lütfeeeen...

    YanıtlaSil
  15. rengarenk... kaldırdım eyvallah :)

    YanıtlaSil

Yorum alın, yorum yapın. Bloglara can verin.